Zwiększaj sprzedaż i polepszaj kontrolę.

Zwiększaj sprzedaż i polepszaj kontrolę.

Prowadzenie firmy deweloperskiej w obecnych czasach nie należy do najłatwiejszych zadań. W czasach kiedy konkurencji jest dużo musimy z prędkością światła reagować na zachodzące zmiany w trendach rynkowych. Różnorodność oferowanych przez deweloperów mieszkań jest tylko małą częścią większej układanki składającej się na sukces bądź co bądź w prowadzeniu biznesu.

Do tego dochodzi obsługa klienta, panowanie nad finansami, dodatkowe elementy oferty jak lokalizacja, bliskość do punktów handlowych i szkół, sprawna komunikacja wewnątrz firmy oraz bieżące reagowanie na potrzeby klientów i naszego biura. Jest tego dużo, tak samo jak dużo jest konkurencji. Co zrobić, żeby kłaść się spokojnie spać nie zamartwiając się o kondycję naszej firmy dla której tyle poświęcamy każdego dnia, wieczora a jak trzeba to i nocy?

Podstawową kwestią bez której nasz biznes nie miałby racji bytu są klienci. To oni generują przychód gwarantujący naszej firmie możliwość utrzymania się na rynku i to niezależnie czym się zajmujemy. Z klientami jest różnie. Jedni przychodzą, inni odchodzą. O ile w pierwszym przypadku jest wszystko dobrze o tyle w drugim zastanawiamy się dla czego odeszli, co skłoniło ich do skorzystania z oferty konkurencji. Kluczem tutaj jest odpowiednie zbadanie potrzeb klienta i dopasowania do nich naszej oferty. Dopiero gdy poznamy wszystkie potrzeby możemy odpowiednio i skutecznie zareagować. Jest tylko mały szczegół, a mianowicie nie zawsze klient chce z nami rozmawiać o swoich potrzebach. Diabeł tkwi w szczegółach. Nieodpowiednio sformułowane pytanie przez sprzedawcę może zamknąć nam drogę do sprzedaży. A gdyby tak stworzyć ankietę badającą potrzeby klienta w sposób kompletny? Integrator THTG posiada narzędzie do badania potrzeb oraz zapisywania preferencji klienta tak by w przyszłości móc sprawnie i skutecznie zareagować zwiększając swoje szanse na skuteczną realizację planu sprzedażowego.

Oprócz możliwości zbadania preferencji klienta co do wyboru lokalu mamy możliwość umieszczenia pytań odnośnie formy finansowania, innych lokalizacji którymi klient jest zainteresowany. Możliwości mamy dużo ponieważ pytania w ankiecie mogą być dowolnie konfigurowane.

Nawet jeżeli nasza oferta nie będzie pasowała w danej chwili klientowi, możemy zawsze do niego wrócić przy realizacji kolejnych inwestycji wyszukując klientów po ich preferencjach. Dodatkową możliwością jest wysłanie od razu po zakończeniu rozmowy zapoznawczej oferty na e-mail klienta z mieszkaniami i garażami którymi był zainteresowany. Bez drukowania i konieczności przychodzenia klienta do biura, wszystko w trakcie pierwszego kontaktu.

Kolejnym aspektem który przyciąga klientów jest reklama. Udziału reklam w sprzedaży nie trzeba wyjaśniać. Natomiast należy tu wyjaśnić jak można zoptymalizować kampanie marketingowe pod względem skuteczności i finansowym. System prócz dobrze znanego pytania w ankiecie dodawania klienta, pozwala sprawdzać z którego miejsca w internecie klient do nas dociera, ponieważ odczytuje z jakiego formularza klient wysłał nam zapytanie, oczywiście zapisując pochodzenie klienta.

Kolejnym bardziej zaawansowanym sposobem badania skuteczności reklamy jest skorzystanie z telefonu w chmurze, ponieważ oprócz jednego stacjonarnego numeru, dostajecie Państwo 100 numerów wirtualnych, które możecie umieścić w konkretnych miejscach np. na każdym banerze inny numer wirtualny, a po integracji NFONu z systemem Integrator THTG, system będzie zapisywał każdy kontakt przychodzący i zapisywał w profilu klienta jako źródło dotarcia. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy realną możliwość kontroli wydatków na marketing oraz mierzenia skuteczności poszczególnych form reklamy.

Skoro udało nam się zapanować nad aspektem klienta kolejnym krokiem jest panowanie nad naszym magazynem produktowym. Zanim umieścimy produkty do sprzedaży mamy jeszcze dużo pracy. Trzeba ustalić kwoty, ilość mieszkań lub domów a jak już ruszymy ze sprzedażą musimy zapanować nad rezerwacjami, sprzedażą, kontolą wpływów za transze. Dużo pracy i dużo czasu pochłaniają te aspekty. Integrator THTG rozwiązuje to w ten sposób, że komunikując się na bieżąco ze stroną niweluje możliwość sprzedaży dwóm klientom tego samego produktu ponieważ w czasie rzeczywistym odnotowuje sprzedaż lub rezerwację dokonaną zarówno na stronie jak i w systemie wymieniając się informacjami dzięki zintegrowaniu systemu z naszą stroną www oraz portalami ogłoszeniowymi.

Sama organizacja magazynu jest bardzo intuicyjna i dodatkowo dzięki rozszerzonej funkcji filtrów możemy łatwo i przyjemnie odnaleźć interesujące mieszkanie lub mieszkania w danej inwestycji które są dostępne lub zarezerwowane i sprzedane. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy magazyn stale pod kontrolą.

A co z kwotami które klienci wpłacają w transzach za mieszkania? Otóż w zakładce płatności system ma możliwość odnotowania wpłat za transze oraz informowania o transzach które do nas nie wpłynęły. Po połączeniu z kontem bankowym żadna wpłata nie zostanie pominięta i nasze wpływy będą kontrolowane.

Przysłowie handlowców mówi „nasz klient nasz pan”. Często jest tak, że oferta kierowana do klientów nie zawsze w 100% odpowiada oczekiwaniom klientów. Z pomocą przychodzą nam możliwości dokonania zmian lokatorskich. Zdarza się że jest to koncert życzeń, czasami na szczęście tylko drobny szczegół. Jednak należy mieć to pod kontrolą ponieważ jest to ważnym elementem sprzedaży, żeby było tak jak klient chce (oczywiście w granicach rozsądku). Jeden klient może wymagać innego układu ścian, innych płytek w łazience, innych ram okien. Możliwości jest wiele. Dzięki THTG Integrator obsługa zmian lokatorskich nigdy nie była tak prosta. Wprowadziliśmy funkcjonalność „Lista zmian” po to, żeby w prosty sposób zarządzać zmianami lokatorskimi. Oprócz widoku w podglądzie oferowanego mieszkania gdzie możemy taką zmianę zapisywać i przekazywać do osoby odpowiedzialnej, uzyskujemy informację zwrotną czy taka zmiana jest możliwa do wykonania.

Jedną z mniej przyjemnych rzeczy są usterki. Trafiają się nawet najlepszym i chcąc, nie chcąc musimy się nimi zająć w należyty sposób, gwarantujący zadowolenie klienta który poczuje, że jest dla nas ważny. Wiadomo, że jeden niezadowolony klient poinformuje o tym fakcie 10 innych osób a zadowolona osoba powie jednej może dwóm osobom. Dla tego szybka i sprawna reakcja na potknięcia jest bardzo istotna. Integrator THTG pozwala w pełni zapanować nad tym problemem, ponieważ poprzez moduł mieszkania handlowcy tworzą reklamację. Następnie usterka trafia do modułu „usterki i zmiany” (oczywiście usterka zapisana jest w w profilu mieszkania, którego dotyczy), a także do kalendarza osoby która jest odpowiedzialna w firmie za usterki. Moduł „usterki i zmiany” pozwala nam zapanować nad wszystkimi reklamacjami, poprzez przechowywanie informacji o usterkach w jednym miejscu, a wyświetlanie ich w trzech miejscach (usterki i zmiany, mieszkania, kalendarz), powoduje że łatwo je znaleźć, bez względu na to, jaki specjalista w firmie ich szuka, ale przede wszystkim mamy uporządkowane wszystkie informacje dzięki czemu wszystkie możemy na bieżąco śledzić i podnieść jakość obsługi klienta.

Najważniejszym kluczem do drzwi sukcesu jest zaplanowanie oraz opanowanie realizacji inwestycji. Ogrom pracy która musi być wykonana jest czasami przytłaczająca. Przy realizacji jednej czy dwóch inwestycji nie stanowi to bariery nie do przejścia natomiast przy większej ilości inwestycji bardzo łatwo jest się zgubić w natłoku dokumentów, zamówień, kosztorysowania, przetargów etc. Lista rzeczy jest długa. Z Integratorem THTG jesteśmy w stanie zapanować nad wieloma inwestycjami prowadzonymi w tym samym czasie.

Szczególnie istotna sprawą jest dokumentacja która również gromadzona w jednym miejscu i przypisana do konkretnych inwestycji, klientów, mieszkań. Moduł do planowania inwestycji pozwala nam na dopięcie na przysłowiowy ostatni guzik całej inwestycji zanim ją wprowadzimy w życie minimalizując zakres błędów. Dzięki możliwości planowania możemy przez założony przez nas okres sprawdzać kształtowanie się cen rynkowych za grunt, za mieszkania oraz materiały potrzebne do budowy tak by wejść ze sprzedażą w najbardziej optymalnym momencie.

Wydatki związane z prowadzeniem to jedno ale jeszcze do tego są pozostałe wydatki związane z prowadzeniem naszej całej działalności jak telefony, wywóz śmieci, media etc. Oczywiście oprócz wydatków mamy również przychody które musimy znać żeby odpowiednio zaplanować strategię rozwoju firmy. Ciągłe telefony do księgowej z zapytaniem o rozchody i przychody pochłaniają nam sporo czasu. Do tego tworzenie raportów. Stworzenie takich raportów trwa od godziny do kilku godzin, w takim wymiarze, dostając gotowy raport istnieje niestety wielkie prawdopodobieństwo, że jest on już nieaktualny i trzeba nanosić poprawki lub zmieniać wartości. A co jeśli byłaby możliwość tworzenia takiego raportu w ciągu kilku chwil?

Optymalizacja sprzedaży oraz panowanie nad firmą jest celem każdego prezesa, kierownika i pracownika ponieważ na każdym poziomie przekłada się to na zarobki pozwalające na realizację celów firmy jak i własnych celów. Opanowanie tych zdaje się trudnych dziedzin nie musi być już przeszkodą w wyznaczaniu kierunków rozwoju firmy i łapania wiatru w żagle ku lepszej przyszłości. Przyszłość leży w automatyzacji czasochłonnych procesów. Możemy je wspólnie zastąpić zyskując cenny czas na równie ważne zadania wymagające od nas 100% koncentracji, bez zamartwiania się o inne wątki.

Podziel się z innymi!